13 Temmuz 2012 Cuma

Mass Effect 3

Sistem Gereksinimleri:

- 1.8 GHz Intel Core 2 Duo ya da dengi AMD CPU
- 1GB RAM XP için / 2GB RAM Vista/Win 7 için
- 15 GB hard disk alanı
- 256 MB Pixel Shader 3.0 destekli ekran kartı
- DirectX 9.0c uyumlu ses kartı

Oyun İnceleme:

Demonun başında soldier, sentinel, ya da adept sınıflarından birini seçiyorsunuz. Ardından sizleri upgrade işlemlerini gerçekleştirebileceğiniz bir ekran karşılıyor ve Mass Effect 2’deki çizgisel upgrade işleyişinin aksine bu sefer daha karmaşık bir yapıyla karşılaşıyoruz. Yeni upgrade mekaniğinin oyunda devrim yaratmadığını hemen belirtelim, ancak yine de karakter gelişimini önceki oyunlara kıyasla daha farklı bir noktaya taşıyor. Mass Effect 3’te karakter gelişiminiz tek bir noktadan başlıyor ve ardından iki ayrı yola ayrılıyor. Örneğin düşmanlarınızın havada süzülmesini sağlayan biotic pull skilinizi geliştireceksiniz. Karşınıza iki seçenek çıkıyor. İster bu gücünüzün kullanım süresini arttırıyorsunuz, dilerseniz de saldırının etki alanını genişletiyorsunuz. Fakat bu iki seçenekten birini seçtiğiniz an diğeri kapanıyor ve bu seçtiğiniz yoldan upgrade işlemlerinizi gerçekleştirmeye devam ediyorsunuz. BioWare çalışanları bu değişiklik ile oyunun customization yönünden geleneksel RPG’lere daha da yakınlaşmasını hedeflediklerini söylüyorlar.



Yapımcılar üçüncü oyuna birkaç yeni düşman tipi daha ekleyerek oyuncuların takım oyunundan daha aktif bir şekilde yararlanmasını amaçlıyora benziyorlar. Örneğin Cerberus’a bağlı bir asker tipi, ağır silah donanımının yanı sıra etkin bir kalkan korumasına da sahip. Bu düşmanı devirmenin birkaç farklı yolu olsa da, bunun en hızlısı “pull” gücünüz ile onun havada süzülmesini sağlayıp kalkanından uzaklaştırmak ve bu arada Garrus’un da zırh delici mermileriyle onun işini bitirmesine izin vermek. Elbette ki o anki imkanlarınıza göre değişik yollar da deneyebilirsiniz, Mass Effect 3 oynanış çeşitliliği bakımından fanlarına bir sıkıntı yaratmayacağa benziyor.



Oyunun E3 sunumunda da gün yüzüne çıkmış olan yeniliklere de kısaca değinelim. Örneğin siper aldığınızda Shepard’ın başka hangi noktalara hareket edebileceği mavi oklarla gösteriliyor. Shepard’ın sağ kolundaki omni-tool bu sefer yalnızca robotları hacklemek ve credit kazanmak için değil, seçtiğiniz sınıfa göre birbirinden farklı amaçlar için de kullanılıyor. Örneğin soldier sınıfındaysanız, ‘omni-tool’un ucuna bıçak benzeri bir mekanik ekleniyor ve elbette ki bu bıçak sayesinde yakın mesafedeki düşmanlarınız karşısında çok daha ölümcül bir hal alıyorsunuz. Bunun yanı sıra el bombaları da üçüncü oyunda yer alacak ve fiziksel manada daha gerçekçi bir halde karşımıza çıkacak. Silah upgrade’i de Mass Effect 3’te yer alacak bir diğer mekanik. Silahlarınıza laser sight gibi oynanışı kolaylaştıracak aparatlar ekleyebileceğiniz gibi, onların hasar gücünü ve etkinlik mesafesini de arttırabileceğiz.



Hiç yorum yok:
Write yorum

Yorum Yaptığınız İçin Teşekkürler !

Header AD

Ads

Labels