2001 yılında oyuncularla buluşan Stronghold serisi, RTS türüne getirdiği farklılıklar ve konseptiyle diğer oyunların arasından sıyrılmayı başarmıştı. Özellikle ek paketi Stronghold: Crusader ile birlikte yıllarca oynandı ve online olarak da hala oynayanların bulunduğunu söyleyebiliriz. Nasıl bir Age of Empires, Warcraft kitleleri bulunuyorsa bu oyunun da belli bir fan kitlesi var. Fakat oyunun değişmeyen yapımcısı FireFly bizi Stronghold: Crusader' dan beri hayal kırıklığına uğratmaya devam ediyor. 2005 yılında gelen Stronghold 2 beklentileri karşılayamamıştı. Bolca hata bulunduran ikinci oyunla birlikte, serinin bir çöküş dönemine girdiğini de itiraf etmek gerekli.
Stronghold 2'den sonra oyuna fantastik öğeler katan Stronghold: Legends oyunu gelmişti ve önceki oyundan da beterdi. Bitti mi? Bitmedi, FireFly Studios devam etti... Neredeyse 10 sene öncenin oyunu olan Stronghold Crusader'i yamayarak Strongold Crusader Extreme diye bir oyun çıkardı, evet 2002 yılının grafikleriyle. Gerisi mi? Suskunluk... Ta ki 2010 yazına kadar, yapımcı firma FireFly Studios Stronghold'un devam oyunu olan Stronghold 3'ü duyurdu. Yapımcı aynıydı fakat dağıtım şirketi değişmişti ve Stronghold fanları hala ümitli, hala ilk Crusader oyunu tadında bir yapım bekliyor.
Yeni bir başlangıç
Bilindiği gibi Stronghold'u rakiplerinden ayıran çok önemli birkaç faktör bulunuyor. Diğer oyunlarda eşine rastlayamadığımız kaynak toplama-üretim zinciri ve feodal orta çağı yansıtan özgün kale savaşlarıyla farklı bir seri oldu daima Stronghold. Üçüncü oyundan son haberleri ise Gamescom ile birlikte aldık. Oyunun yapımcıları öncelikle hatalarını kabul eder vaziyette, yani önceki oyunlarda yaptıkları yanlışları görüyorlar ve bu oyunun serinin en iyisi olacağını söylüyorlar. Tabii ki satış stratejisi olarak bunu diyeceklerdir, ama başlangıç için bence bu da güzel.
Öncelikle oyuna baştan bir fizik-grafik motoru yazılmış ve oldukça gerçekçi olduğu belirtilmiş. Ekran görüntülerine bakınca her ne kadar grafikler günümüz yeni nesil oyunlarından daha geride gözükse de, ben bunu her zaman ikinci plana atıp oynanabilirliği tercih etmişimdir. Evet grafik motoru demiştik. Yapımcı firma kısacası fizik öğelerinin üstüne oldukça eğilmiş gibi gözüküyor.
Çevreyle tamamen etkileşim halinde olabileceğimiz Stronghold 3'te gerçekçi biçimde her şey yıkılıp yok edilebilecek, askerlerin animasyonları oldukça gerçekçi olacak... Bütün bunların yanında oyun 90 derecelik kamera açılarıyla sınırlı da kalmayacak. Binaları istediğimiz biçimde, istediğimiz gibi inşa edebileceğiz ve sanırım artık içlerini daha detaylı olarak görebileceğiz.
Yeniliklere devam
Yenilikler bu kadarla sınırlı kalmıyor elbette. Artık oyunda gece-gündüz savaşları da mevcut. Her ne kadar bu bir döngü halinde işlemeyecekse de yine de iyi tarafından bakmak gerek. Kısacası bazı bölümleri gece, bazılarını ise gündüz oynayacağız. Gece bölümlerinde düşmanları görmek zorlaşacağından, bunun için meşaleli birimler ve yanan samanlar kullanacağız. Bütün bunların yanında savaşlarda düşmanlara çeşitli tuzaklar kurabileceğiz ve ürkütücü aksiyonlara girebileceğiz. Yanan ormanlar, hazırlanmış tuzaklar ve özellikle düşmanın üzerine mancınıklar yardımıyla attığımız ölü hayvanlar oldukça ilginç duruyor. Kısacası "uçan inek" gerçek oluyor. Ayrıca düşmanın üzerine önce kızgın yağ döküp, sonra alevli okla ateşler içinde bırakmak da oldukça vahşi gözüküyor. Bu arada yeni oyunla birlikte sanırım ilk oyundan tanıdığımız Wolf karakteri geri dönüyor.
Yine de yeni oyun için akıllarda bazı soru işaretleri var. Örneğin popülasyon sınırı olacak mı, veya ortaçağ yaşamı ve kale savaşları ilk oyunlardaki gibi başarılı olacak mı? Üretim sistemi, yapılar nasıl olacak? Eski oyunları oynayanlar bunların detayını zaten hatırlayacaktır. Çünkü genelev dahi inşa edebiliyorduk. Her ne kadar grafikler mükemmel gözükmese de fizik motoru ve animasyonlarla kurtaracağına inanıyorum. Özellikle oyunun CEO'su Simon Bradbury oldukça iddialı.
13 Temmuz 2012 Cuma
Stronghold 3
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Write yorumYorum Yaptığınız İçin Teşekkürler !